محلول ضدعفونی کننده دست به عنوان محصولی بهداشتی شناخته می شود. مواد مختلفی در بازار وجود دارد که برای شستشو و ضدعفونی کردن دست ها و بدن تولید شده‌‌‌‌‌‌‌‌اند ولی محلول ضدعفونی کننده دست یکی از پر مصرف ترین مواد است، زیرا استفاده آن بسیار ساده است و هر ماده ای را که برای نظافت دست به آن نیاز باشد در این محصول وجود دارد. انواع مختلفی از محلول ضد عفونی کننده دست وجود دارد که مهمترین و بیشترین آن در بازار از نوع الکلی است. ضدعفونی کننده های الکلی را می توان به شکل مایع یا ژل در بازار جستجو نمود و با توجه به دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی که برای همه کشور ها به عنوان نظر استاندارد و قطعی در نظر گرفته می شود، الکل و تمام محصولاتی که دارای پایه الکل هستند می توانند به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی به شمار آیند زیرا الکل دارای ساختاری است که بر روی اکثر باکتری ها و ویروس ها موثر است.

 

محلول ضدعفونی کننده دست دارای ماده‌‌‌‌‌‌‌‌ای از جنس الکل

محلول ضدعفونی کننده دست

الکل با تخریب سلول های میکروارگانیسم ها می تواند آنها را از بین ببرد. محلول ضد عفونی کننده دست صرفا الکلی نیست و موادی غیر الکلی نیز به عنوان ضد عفونی کننده در بازار وجود دارد. محلول ضد عفونی کننده دست اگر الکلی باشد می تواند دارای اتانول، ایزو پروپیل و یا پروپانول باشد این الکل ها به تنهایی یا به شکل مخلوط در این محلول وجود دارد. انواع غیر الکی قدرت کمتری نسبت به الکلی دارند و نمی توانند انواع میکروب ها را از بین ببرند.
این محصول برای مکان هایی که افراد به صورت مداوم با آلودگی ها سرو کار دارند بسیار مناسب است زیرا در مدت زمان کوتاهی از طریق تماس محلول با دست بسیاری از میکروب ها از بین می روند. به عنوان مثال در بیمارستان ها محلول های الکلی مناسبترین روش برای کسانی است که پیوسته در محیط آلوده کار می کنند. اگر در شرایط مانند بیماری های همه گیر هم قرار بگیرید در محیطی که امکان شستشوی دست با آب و صابون وجود ندارد، استفاده از محلول ضد عفونی کننده دست می تواند بهترین گزینه باشد. محلول ضد عفونی کننده دست دارای ترکیباتی است که ضرری برای پوست دست ایجاد نمی کند و از مواد معطری در آن استفاده می شود که برای مصرف کننده خوشایند و قابل تحمل باشد. زمانی که از این محلول استفاده شد نباید با آب شسته شود و باید تا زمانی که الکل تبخیر می شود بر روی دست باقی بماند تا اثر خود را به خوبی بگذارد.

 

اسپری ضدعفونی کننده دست محصول پرفروش ضد عفونی کننده

می توان تفاوت اصلی محلول ضد عفونی کننده دست با اسپری ضد عفونی کننده در بسته بندی و نحوه استفاده آن دانست در واقع با استفاده از اسپری کردن محلول به دست استفاده از آن بسیار ساده تر می شود و حتی برخی از این شیشه های اسپری را در جایگاهی قرار می دهند و با فشار دادن قسمت اسپری می توان از ضد عفونی کننده استفاده کرد. مواد استفاده شده در اکثر این محلول های ضد عفونی الکلی است. یکی از دلایل فروش بالای این محصول نحوه ساده استفاده از آن است. بعد از استفاده از این اسپری نیازی به شستشوی با آب وجود ندارد و کاملا متناسب با پوست بدن است. حجم های مشخصی از این اسپری در بازار وجود دارد و دارای قیمت های متفاوتی است. تولید کنندگان این محصول تمام استاندارد های لازم را دریافت نموده اند و هیچ خطری برای مصرف کنندگان وجود ندارد. تعداد بیشماری از باکتری ها توسط این ماده از بین می روند.

 

ژل ضدعفونی کننده دست حاوی الکل است

از بین برنده انواع میکروب ها

علاوه بر محلول ضد عفونی کننده دست که برای از بین بردن آلودگی ها مورد استفاده قرار می گیرد، محصولی به نام ژل ضد عفونی کننده نیز وجود دارد که خمیری شکل است و حالت مایع ندارد و زمانی که بر روی دست قرار می گیرد باید با ماساژ بر روی دست پخش شود. این ماده دارای الکل است و بعد از ماده کاملا بر روی دست پخش شد خشک می شود و نیازی به شستن با آب نیز ندارد. این ماده به خوبی بر روی دست قرار می گیرد و تمام نقاط آن را پوشش می دهد و به آرامی خشک می شود. ماده اصلی ژل ضد عفونی کننده شبیه به محلول ضد عفونی کننده دست، الکل می باشد و این محصول برای مکان هایی که استفاده از آب و صابون امکان پذیر نیست بسیار مناسب است و در زمان اندکی می توانید از بهداشت دست خود مطمئن گردید. ژل ضد عفونی کننده دست در حجم های مختلف وجود دارد. با پیشرفت هایی که در تولید محصولات بهداشتی ایجاد شده است، میزان بیماری انسان ها کاهش یافته است با استفاده از محصولات بهداشتی مانند محلول ضد عفونی کننده دست در هر مکانی که حضر داشته باشید، می توانید بهداشت دست خود را تامین نمایید.

 

دستگاه ضدعفونی کننده دست کاملا اتوماتیک

محلول ضدعفونی کننده دست

در بسیاری از مراکز فروش محصولات بهداشتی، علاوه بر محلول ضدعفونی کننده دست که می توانید به صورتی دستی از آن استفاده نمایید دستگاه ضد عفونی کننده دست نیز وجود دارد. این دستگاه دارای مخزنی است که می توان محلول ضد عفونی کننده دست را در داخل آن قرار داد. این دستگاه دارای حسگرهایی است که با قرار گرفتن دست در قسمت چشمی دستگاه فعال شده و محلول از دستگاه اسپری می شود. زمانی که دست را از روبروی دستگاه بر دارید اسپری کردن قطع خواهد شد. با این روش میزان مشخصی از محلول ضد عفونی کننده دست مصرف می شود و امکان هدر رفتن آن به موقع استفاده به حداقل خواهد رسید. این دستگاه توسط برند های گوناگونی تولید می شود ولی باید در انتخاب خود دقت داشته باشید تا بهترین کیفیت که دارای استاندارد های لازم باشد را خرید نمایید. اگر کیفیت برتر را خرید نمایید احتمال خرابی بسیار کم خواهد بود و برای سال های طولانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
این دستگاه ها برای محیط های عمومی و شلوغ بسیار کاربردی است و در زمان کوتاهی افراد بیشتری می توانند دست خود را ضد عفونی نمایند.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *