با شیوع بیماری کرونا، نیاز به شستن مرتب دست ها، رعایت نظافت و نیاز به ضدعفونی کننده های خاص و خرید ماسک های پزشکی را جدی تر کرده است. ضدعفونی‌کننده‌های دست می‌توانند به حفظ سلامت و تمیزی دست‌های شما حتی در چنین محیط‌هایی کمک کنند، زیرا ممکن است در برخی مناطق آب و صابون دست‌شویی در دسترس نباشد. الکل های ضدعفونی‌کننده‌ دست نوعی ضدعفونی‌کننده هستند که مکمل یا جایگزین شستشوی دست با آب و صابون هستند. محتویات این محصول شامل ایزوپروپیل الکل، اتانول، پروپانول یا پوویدون ید می باشد. محتویات دیگر عبارتند از پلی اکریلیک اسید، گلیسیرین، پروپیلن گلیکول و اسانس های مختلف گیاهی. الکل با موفقیت، باکتری ها و ویروس ها را از سطح دست پاک می کند و از رشد و تکثیر آن ها جلوگیری می کند. استفاده از این محصولات نیاز به آمادگی خاصی ندارد و ضدعفونی کننده مناسبی برای دست ها محسوب می شود. با این حال، این مواد مانند سایر ضدعفونی‌کننده‌ها می‌توانند مشکلات و محدودیت‌هایی داشته باشند. همچنین قیمت فروش بهترین الکل ضدعفونی کننده دست نسبت به قبل از بیماری کرونا بیشتر شده است.

انواع ضدعفونی کننده دست

الکل ضدعفونی کننده دست

ژل: ژل ضدعفونی کننده دست بدون نیاز به شستشو و خشک کردن دست ها را تمیز و ضدعفونی می کند و با وجود مرطوب کننده ها و نرم کننده ها از خشکی پوست جلوگیری می کند. این مواد مایع و ژلاتینی بر اساس ترکیب محاسبه شده از مواد شوینده و الکل هستند. وجود اتانول ۷۰ درصد معمولاً یکی از ویژگی های اصلی این محلول ها است. نسبت الکل مصرفی و ترکیب مواد شوینده خلوص این نوع محلول ژله را تعیین می کند. استفاده از نرم کننده ها در ژل ضدعفونی کننده دست مشکل خشکی دست را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. خرید ژل های ضدعفونی کننده دست بیشتر از پد و اسپری الک است و معمولاً ژل های ضدعفونی کننده دست ارزان تر از این محصولات هستند.
اسپری: استفاده از ضدعفونی کننده های دست حاوی الکل به صورت اسپری بسیار متداول است و در همه شرایط قابل استفاده است. یکی از محبوب ترین انواع اسپری الکلی، اسپری ضدعفونی کننده دست ویشکا از انتقال عفونت جلوگیری می کند و دستان شما را به راحتی تمیز می کند. با این حال، اسپری کردن ضدعفونی‌کننده‌های دست مبتنی بر الکل نیز می‌تواند باعث آسیب‌هایی مانند خشکی پوست و آسیب لایه‌های قشر مغز شود. برای رفع این مشکل می توانید از لوسیون های چرب و مرطوب کننده ها استفاده کنید.
پدها: پدهای ضد عفونی کننده از فرو بردن یک گلوله یا پد پنبه ای در یک ضدعفونی کننده دست ایرانی یا خارجی به دست می آیند. خرید یک ضد عفونی کننده دستی حاوی الکل به شما کمک می کند خودتان آن را بسازید. از پد برای تمیز کردن سطح بیشتر از دسته استفاده کنید. با این حال، از پد برای ضد عفونی کردن دست ها نیز می توان استفاده کرد.

مواردی که هنگام خرید ضدعفونی کننده دست باید به آن توجه کرد؟

قیمت الکل ضدعفونی کننده

امروزه محصولات تقلبی زیادی در بازار وجود دارد. توصیه ما به شما این است که الکل ضدعفونی کننده را از مرکز قانونی تهیه کنید. این مواد در داروخانه ها و فروشگاه های معتبر برای عموم آزاد است. با این حال، نکاتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از نکات مهم در هنگام خرید این محصول توجه به مواد تشکیل دهنده آن است. برخی از محصولات غیر استاندارد از متانول استفاده می کنند، اما نسبت الکل کم است. باید بدانید که متانول نه تنها یک ماده ضدعفونی کننده نیست، بلکه یک ماده سمی نیز هست. این ماده جذب پوست می شود و به شدت خطرناک است. همچنین، لطفا توضیحات کامل محصول را مطالعه کنید. ضدعفونی کننده ها انواع مختلفی دارند، برخی برای مصارف صنعتی و برخی برای ضدعفونی سطوح. اطمینان حاصل کنید که توضیحات ضد عفونی کننده دست در توضیحات ذکر شده است.

تاثیرگذاری الکل ضدعفونی کننده دست

اثربخشی ضدعفونی‌کننده‌های دست به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نحوه استفاده از محصول (دوز، زمان قرار گرفتن در معرض، دفعات استفاده و غیره) و اینکه آیا یک عامل عفونی خاص در دست فرد نسبت به ماده فعال حساس است یا خیر. به طور کلی، ضدعفونی‌کننده‌های دست مبتنی بر الکل می‌توانند به طور موثر جمعیت‌های باکتریایی، قارچی و برخی ویروس‌ها را با مالش کامل با انگشتان یا دست‌ها به مدت ۳۰ ثانیه و سپس خشک کردن کامل هوا بپوشانند. مواد ضد عفونی کننده دست گزارش شده است. بیشتر ضدعفونی‌کننده‌های دست در برابر اسپورهای باکتریایی، ویروس‌های بدون پوشش (مانند نوروویروس)، و انگل‌های مثانه (مانند ژیاردیا) نسبتاً بی‌اثر هستند. همچنین اگر قبل از استفاده دست های شما به شدت آلوده شده باشد، نمی توانید پوست خود را به طور کامل تمیز کنید.

تفاوت ضدعفونی کننده دست و سطوح

ضدعفونی کننده های دست و ضدعفونی کننده سطوح در دو نوع الکلی و غیر الکلی تولید می شوند. ضدعفونی کننده های الکلی معمولاً از ترکیب آب و نسبت های خاصی از اتانول و ایزوپروپانول ساخته می شوند. بنزوآلکونیوم کلرید و پراکسید هیدروژن را می توان در ضدعفونی کننده های غیر الکلی نیز استفاده کرد که اثر ضدعفونی کنندگی بالایی بر روی باکتری ها و ویروس ها دارند. ضدعفونی‌کننده‌های غیرالکلی که به پوست آسیب نمی‌رسانند، شادابی و آبرسانی به پوست می‌آورند، حتی با استفاده مکرر به دستگاه تنفسی آسیب نمی‌رسانند و برای ضدعفونی کردن موبایل، تبلت و لپ‌تاپ نیز مناسب هستند. در ترکیبات تولیدی ضدعفونی‌کننده‌های سطوح، از ترکیباتی استفاده می‌شود که قوی‌تر از ضدعفونی‌کننده‌های دست هستند، اما به دلیل ترکیب‌های متفاوت، از ضدعفونی‌کننده‌های سطحی برای ضدعفونی دست‌ها استفاده نمی‌کنند.

سخن پایانی

برای خرید عمده محصولات ضدعفونی کننده می توانید با نمایندگی های معتبر ضد عفونی کننده دست و سطوح تماس بگیرید. فروشندگان عمده محصولات الکل های ضدعفونی کننده این محصولات را با نازلترین قیمت و بدون دخالت به فروش می رسانند. در کمترین زمان می توانید به صورت آنلاین سفارش دهید. محلول‌های ضدعفونی‌کننده سطوح از دیرباز در منازل، بیمارستان‌ها، صنایع غذایی و … استفاده می‌شده، اما امروزه به دلیل شیوع بیماری‌ کرونا از محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح به طور همزمان استفاده می‌شود. مجموعه ما به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به شما می باشد. برای دریافت لیست قیمت مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح با مشاوران فروش ما تماس بگیرید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *