قیمت خرید الکل ضدعفونی کننده

عرضه محلول های الکلی ضدعفونی کننده، تحت تاثیر شیوع و خطرات کرونا، افزایش عجیبی را تجربه کرده است. از جمله انواع این محلول ها، ضدعفونی کننده های دست بوده است که سهم بزرگی از بازار مصرفی و کالاهای بهداشتی را به خود اختصاص داده است.
شاید شلوغی و حجم غیرقابل کنترل تقاضای محلول های الکل ضدعفونی کننده، در بازار و داردخانه های تهران، را همه مشاهده کرده و به یاد داشته باشند.
این رویداد بر اثر شیوع ناگهانی و غیر منتظره کرونا و کمبود عرضه این محصول بهداشتی، در روزهای اول همه گیری به وجود آمد. این اتفاق قیمت خرید الکل ضد عفونی کننده دست را در بازار تهران تحت تاثیر قرار داد.

نوسانات قیمت محلول الکل دست

قیمت ضدعفونی کننده دست

بخش عمده و قابل توجهی از این مواد پر متقاضی، مربوط به محلول های الکل ضد عفونی کننده دست بوده است. این موضوع، سبب افزایش قیمت این محصول در همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری شد.
رفته رفته و با افزایش ظرفیت تولید شرکت ها و کارخانه های تولید کننده این محصول – که اکثر آنها شرکت های داخلی هستند -، روند تدریجی کاهش و تعدیل قیمت، با سرعت نسبتا خوبی صورت گرفت. هم اکنون قیمت محلول های ضد عفونی دست در بازار، متعادل شده و مناسب است.

انواع محلول های ضد عفونی دست الکلی

بدون شک؛ قیمت یک کالای بهداشتی پر مصرف مثل ضد عفونی کننده دست، و هماهنگی قیمت با ویژگی ها و داشتن صرفه اقتصادی مطلوب، می تواند برای خریداران و مصرف کنندگان، و همچنین عرضه کنندگان و بازار عرضه، بسیار حائز اهمیت باشد و بازخورد مثبت آنها را به ارمغان آورد.
تعیین قیمت ضدعفونی کننده دست
قیمت، مقولهای است که در تعیین آن فاکتورها و عوامل مختلفی نقش دارند. آنچه که در نرخ گذاری این اسپری ها موثر میباشد، عواملی همچون مواد به کار رفته در فرمولاسیون محصول است که هر کدام از آنها بهایی دارند و دارای ارزش اقتصادی خاصی میباشند.
همچنین هزینه ها و فناوری های به کار گرفته شده در بسته بندی نیز در تعیین قیمت این محصولات موثر می باشد.
با بررسی قیمت این نوع محصول در شهر تهران، بعنوان یک مقیاس و معیار، می توان نرخ این محصول را سنجید.
اینکه بتوان تعیین نمود تا چه اندازه با کاربردها و مصارف آن هماهنگی و تناسب دارد و در نهایت؛ رضایت خریداران و مصرف کنندگان از قیمت این محصول به چه میزانی است؟، همه و همه تحت الشعاع قیمت آن قرار دارند.
قیمت ضد عفونی کننده های دست، در تهران، همواره نرخ پایه برای سراسر کشور می باشد. چرا که معمولا انواع این مواد، از شرکت های تامین کننده (تولید کننده و وارد کننده) ابتدا به پایتخت فرستاده و عرضه می شوند.

قیمت گذاری مصوب

قیمت الکل ضدعفونی کننده

در آغاز شیوع ویروس و بیماری کرونا، به دلیل کمبود این محصولات، ناهماهنگی عرضه و تقاضا در بازارها و داروخانه ها به وجود آمد. این موضوع سبب افزایش غیر معقول قیمت شد.
اما رفته رفته و با افزایش و شتاب در تولید ضدعفونی کننده های الکلی دست، قیمت آنها به تعادل رسید و با نرخی معقول در بازارها به عرضه رسید.
از این رو، مراجع و ستادهای مسئول، بر آن شدند تا نرخ مصوب انواع این ضد عفونی کننده ها را تصویب و اعلام کنند. با اعمال این نرخ گذاری و نظارت دقیق بر اجرای آن در بازارهای پایتخت، اثرات مطلوب آن پدیدار شد.
در روزهای ابتدایی و اوایل شیوع ویروس کرونا در کشور، نرخ نامه مصوب برای انواع محلول های الکلی ضدعفونی کننده در تهران منتشرشد. بنابراین این محصولات با قیمت های معین در دسترس عوم مردم قرار می گرفتند.

لیست نرخ نامه مصوب

بنا به این نرخ نامه؛ قیمت نوع پر فروش ضد عفونی کننده الکل دست؛ یعنی نوع ۶۰ میلی لیتری، ۵ هزار تومان، ۱۲۰ میلی لیتری ۸ هزار تومان، ۲۵۰ میلی لیتری ۱۱ هزار تومان، ۵۰۰ میلی لیتری ۲۰ هزار تومان، و هر محلول ۱۰۰۰ سی سی (یک لیتری) با قیمت ۲۷ هزار تومان عرضه میشده است.
این قیمت ها مربوط به ابتدای سال ۹۹ میباشد. در حال حاضر نیز محلول های ضد عفونی کننده دست الکلی، با اندکی تغییر و افزایش قیمت، نسبت به نرخ نامه مذکور، در بازار عرضه میشوند. بنابراین می توان گفت قیمت ضد عفونی کننده های دست الکلی در تهران، مناسب و متعادل است.

 

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *