انواع ضد عفونی کننده

انواع ضد عفونی کننده

مواد ضد عفونی و انواع آن

اخر بهمن 98 بود و یکماه مانده بود به شروع نوروز باستانی و طبق سنت ما ایرانی ها یک ماه آخر سال نزدیک به عید معمولا خیابان های شهرمان غلغله است و مشغول خرید یا تمیز کاری و خرید انواع ضد عفونی کننده برای منزل هستیم و آن سال هم بیشتر خیابان و فروشگاه ها شلوغ بود و پر رفت وآمد و در کشورهای دیگر دنیا فقط یک ماه ونیم از سال نو میلادی گذشته بود و تازه جشن کریسمس اروپا به پایان رسیده بود و مردم ایران در حال ورود به نوروز 1399 بودند.

مردم بیخبر از ایام با ذوق وشوق تا پاسی از شب بیرون بودند. متروها شلوغ، اتوبوس ها شلوغ و خیابونها شلوغ، امام خبر ویروس کرونا همه را دچار شوک کرد.

 

داستان انواع ضد عفونی کننده از گذشته

روزگاری که خیلی کوچک بودیم بعد هر بازی یا بیرون رفتن و یا حتی غذا خوردن مادر ما را وادار می کرد اول دست هارا بشوئیم.

آن وقتها ما فقط صابون ومایع دستشویی را بعنوان ضد عفونی کننده می شناختیم. یادش بخیر بعد از هر افت و خیزی وقتی کوچکترین زخمی برمی داشتیم دوا گلی سرخ رنگ مادربزگه می شد مرهم همان زخم شیطنت بازی کودکانه.

شاید هم در دسترس ترین ضد عفونی کننده همین صابون و دوا گلی مامان بزرگها بود که برای هر زخمی دوا بود.

ما در دنیایی زندگی می کنیم که هر روز در محاصره هزاران ویروس و میکروب هستیم وبه ناچار جهت زنده ماندن و حفاظت جان خود مجبور به استفاده از انواع مواد ضد عفونی کننده هستیم.

اگرچه خیلی ها فکر می کنند این مورد کامل از الکل تشکیل شده اما درصد بسیار زیاد این مورد از اتانول تشکیل شده است و هر فردی با توجه به شناخت پوست خود باید از انواع ضد عفونی کننده استفاده نماید.

به هرحال امروز نه تنها برای دست شما بلکه حتی برای  اجاق گاز منزل هم ضد عفونی کننده وجود دارد .

 

انواع ضد عفونی کننده :

انواع ضد عفونی کننده

  1. ضد عفونی دست
  2. مایع دستشویی
  3. اسپری ها
  4. شامپو فرش
  5. شامپو کارواش
  6. ضد عفونی کننده شیرالات

 

ضد عفونی دست :

محلول ضدعفونی کننده

بیشتر این ضد عفونی کننده ها بصورت ژل، محلول و فوم هستند که نقش مهمی در زندگی انسان دارد و شاید وسیعترین استفاده انسان برای ضدعفونی کننده مربوط به انفولوانزای سال 2009 و همچنین کوید 19 بوده که درتمام جهان بیشترین حجم استفاده را داشته است.

امروزه این ژل ها در حجم مختلف تولید می شود و مدل جیببی آن از بقیه پر طرفدار تر است و البته محلول دست میکروب هارا از بین می برد اما آلودگی ها همچنان باقی میماند و امروزه در بازار به شکل ژل و محلول وجود دارد.

 

مزایای ضد عفونی کننده دست:

ضد عفونی کننده و مرطوب کننده و خوش بو کننده و قابلیت حمل آسان و اثرگذاری سریع از مزیت های این ژل هاست اما استفاده طولنی مدت به مرور پوست دست را نازک و حالت خشکی پیدا می کند.

کاربرد این ژلها: در مواقعی که آب و صابون در دسترس نیست این ژلها بهترین گزینه است با زدن مقدار کمی از این ژل دست ها را مدت 20 تا 30 ثانیه بهم می مالید و ویروسهای سطح دست از بین میروند.

 

مایع دستشویی :

مایع دستشویی

خوش رنگ ترین ضد عفونی که با رایحه زیبایش طرفداران زیادی دارد و طبیعتا تولید کننده های فراوان؛ به همین دلیل بیشترین فروش را در بین محصولات بهداشتی دارد.

 

مزایا: این ضد عفونی کننده به دلیل اسانسی که در آن بکار رفته دست ها را خوش بو و مرطوب و نرم می کند و نسبت به صابون با دوامتراست اما به دلیل نوع پوست هر فرد باید انتخاب شود چرا که گاهی درصد مواد الکلی آن زیاد بوده و باعث خشکی دست می شود.

 

اسپری ها

اسپری اجاق گاز
محصولاتی نو و جدید که وارد بازار شده است، یکی از آلوده ترین بخش هر منزلی اجاق گاز آن است که به دلیل استفاده طولانی انواع آلودگی وچربی را دور خود جمع می کند و  این ضد عفونی ها بهترین صیقل دهنده و درخشان کننده برای این اجاق ها هست.

 

شامپو فرش

شامپو فرش

از دکوری های ظریف خانه فرشها هستند که به دلیل استفاده زیاد کثیفی و لک زیادی را هم حمل می کنند بنابراین نمیتوان مدام برای زدودن این لکه ها انها را شستشو داد و بهترین گزینه استفاده از همین شامپوهاست.

از طرفی آلودگی و کثیفی فرش به حدی پنهان است که شاید اصلا به این فکر نکنیم که فرش ها هم نیاز به ضدعفونی دارند.

 

شامپو کارواش

شامپو کارواش

این شامپو ها که باصرفه ترین آنها در دسته های 5 لیتری قرار دارد بیشتر برای درخشندگی خودروها به کار می رود و با توجه به کیفیت درجه بندی می شوند.

 

ضد عفونی کننده شیرالات

یکی از پر مصرف ترین سطوح روزنه شیر الات هستند که به دلیل استفاده زیاد به سمت سیاه شدن می روند و این ضد عفونی کننده که عمر چندانی ندارند برای درخشش و شفافیت این سطوح بسیار مناسب هستند.

 

نتیجه

امروز قیمت و کیفیت عضو جدا نشدنی بازار هستند که بسیار از هم متاثرند اگر چه گرانی برخی از این محصولات دلیل بر کیفیت آن ها نیست اما خیلی از محصولات بر اساس کیفیت درجه بندی می شوند و هزاران برند ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد و هر روز هم بر این تعداد اضافه می شود و اغلب این شرکت ها با توجه به کیفیت و قیمت تعیین درجه می شوند.

خواه ناخواه در دنیایی زندگی می کنیم که ویروسها و میکروب ها جزو جدایی ناپذیر آن هستند و ما انسان ها با توجه مشکلات زیست محیطی که هر روز دامنگیر انسان می شود ناچار به استفاده از این مواد هستیم.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *